מה תפקידו של הסידן בגופינו בכל וכיצד לצורך מספיק ממנו?

מערכת שורש  יג אייר, תשפא  4/25/2021

הסידן מהווה את אחד המינרלים החשובים ביותר בגופנו ויש לו תפקיד של ממש בכל אחד משלבי החיים שלנו. החל פעוטות ועד לגיל הגבורות – כולנו זקוקים לסידן. אולם באילו מזונות הוא קיים, איך ניתן לדעת אם חסר לנו סידן וכיצד נבחר את התוסף המתאים לנו ולדרישות הכשרות שלנו? כל התשובות בכתבה הבאה
.......................

מה תפקידו של הסידן בגופינו בכל וכיצד לצורך מספיק ממנו?

ההשפעה של הסידן – מינקות ועד לגיל השלישי
בעוד שבעבור פעוטות וילדים הסידן הוא מקור עשיר לעצמות חזקות ולגדילה מיטבית, גם בגילאים המאוחרים יותר יש לו מפתח באיכות החיים. למעשה, ככל שאנו מתבגרים גופנו עלול לסבול מהידלדלות העצמות (אוסטאופורוזיס). במצב זה, כל מעידה ונפילה עלולים להיגמר בשבר ובפנייה מהירה לבית החולים לצורך ניתוח. בהחלט משהו שנעדיף להימנע ממנו.

האם אתם סובלים ממחסור בסידן?
למרות שיש לא מעט מאפיינים גופניים אשר עלולים לרמוז לנו על מחסור בסידן ( בעיות שיניים, שברים מרובים וציפורניים שנשברות), כיום ניתן לבדוק זאת בעזרת בדיקת דם פשוטה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שלא חייבים להגיע למצב קיצוני של מחסור בסידן בשביל לצורך אותו באופן טבעי כחלק משגרת היום יום שלנו ושל ילדינו.

הדרכים שבעזרתם ניתן לצרוך סידן בכל ארוחה
סידן (או קלציום בעגה הרפואית), ניתן לצריכה בעזרת הקפדה על ארוחות חלביות. למעשה, בעזרת כמה פרוסות של גבינה צהובה ניתן להגיע למכסת סידן יומית לא רעה בכלל. אגב, גם בביצים קיים סידן ובאגוזי המלח יש לא מעט ממנו. במידה ואתם אכן אוכלים תפריט מאוזן אולם רמת הסידן שלכם נמוכה, ניתן לצרוך אותו כמו בתור תוסף תזונה.

תוספי הסידן שקיימים בשוק הישראלי
בשוק הישראלי קיימים מגוון של תוספי סידן אשר מחולקים לפי קטגוריות שונות. התוספים החדשים יותר כמו Density– שייכים לדור החדש של התוספים. תוספים אלו (אשר מכונים גם אמורפיים), מתפרקים בגוף באופן מהיר יותר מאשר הדורות הקודמים של התוספים אולם לא לכולם יש אישור כשרות.

מה כדאי לדעת לפני שרוכשים תוסף סידן?
לפני שאנחנו מכניסים לפה שלנו או של היקרים לנו מכל כל תוסף תזונה, חשוב לשאול על הכשרות שלו ולוודא שיש לו את ההשגחה המתאימה. כמו כן, כדאי להתייעץ עם הצוות הרפואי המטפל בכם ובמידה שאין צוות שכזה, הרי שחשוב לערב את רופא המשפחה בתהליך ההחלטה. לבסוף, חשוב לעיין בהוראות לשימוש ולבדוק שאין כל אינטראקציה בין תרופתית עם תרופות אחרות שאותן אתם לוקחים.